کونامی از دلایل ساخت Metal Gear Solid Delta: Snake Eater میگوید
Metal Gear Solid Delta: Snake Eater یک بازسازی جاهطلبانه از نسخه سال ۲۰۰۴ است که روی پلی استیشن ۲ منتشر شد. این بازی مدتی است که توسط کونامی (Konami) در حال توسعه بوده و اعلام شده که نسخه کامل آن در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.
در مصاحبهای که اخیراً انجام شده، نوریاکی اوکامورا (Noriaki Okamura)، تهیهکننده سری Metal Gear Solid درباره یکی از دلایل اصلی بازسازی این بازی محبوب صحبت کرد:
یکی از دلایلی که باعث شد تصمیم به بازسازی این بازی بگیریم این بود که متوجه شدیم بسیاری از بازیکنان جدید و جوانتر با سری بازیهای Metal Gear آشنایی ندارند. به نوعی ماموریت و وظیفه ما بود که اطمینان حاصل کنیم این سری برای نسلهای آینده زنده بماند. بههرحال، ما این میراث را به جا میگذاریم.
در دهه ۲۰۰۰، Metal Gear Solid 3 بسیار جلوتر از زمان خود به نظر میرسید. با داستانی طولانی و درگیرکننده، آزادی عمل و مکانیزمهای ویژهای چون استتار و درمان کاراکتر که در آن دوره تجربهای خاص به بازیکنان ارائه میداد. تمام این ویژگیها نهتنها در MGS Delta: Snake Eater حضور دارند، بلکه همهچیز به شکل فوقالعادهای بهبود یافته است.
اوکامورا نکته خوبی را مطرح میکند. اولین بازی Metal Gear در سال ۱۹۸۷ عرضه شد و آخرین عنوان مهم این سری در سال ۲۰۱۵ با Metal Gear Solid V: The Phantom Pain به بازار آمد؛ همان زمانی که هیدئو کوجیما، خالق سری، از کونامی جدا شد. تیم کونامی در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد بازی MGS Survive را به عنوان یک نسخه ترسناک از سری منتشر کند، اما این بازی شکست بزرگی را رقم زد. حال فرصت خوبی برای بازگشت این فرنچایز دوست داشتنی به نظر میرسد.