سازندۀ Stellar Blade: بیشتر بازیکنان عناوین تکنفره را ترجیح میدهند

توسعهدهندگان کرۀ جنوبی، بهترین بازیهای خود را در دو سال اخیر عرضه کردهاند. عرضۀ موفقیتآمیز بازیهایی چون Lies of P و Stellar Blade ثابت کرد که چرا بازیهای تک نفره هنوز هم جذاب هستند.
استودیوی Shift Up، سازندۀ بازی Stellar Balde، اخیراً اظهار داشته که بیشتر بازیکنان بازیهای تک نفره را به عناوین چند نفره یا سرویسمحور ترجیح میدهند. بر اساس شمارۀ پایانی Game Informer، دیگر توسعهدهندگان کرۀ جنوبی نیز باور داشتند که بازیکنان جذب عناوین تک نفره میشوند. در کنار سازندگان Stellar Blade، استودیوهایی چون Round8 و Pearl Abyss تمرکز خود را به ساخت بازیهای تک نفره معطوف کردهاند.
هر توسعهدهندهای به این موضوع اشاره داشت که بازیکنان اکنون خواهان تجربیات تازه و جدید هستند. این نوع بازیها نه تنها در بازار کرۀ جنوبی عملکرد مطلوبی دارند، بلکه در دیگر نقاط جهان نیز مورد توجه قرار میگیرند.
کیم هیونگ تائه (Kim Hyung-Tae)، مدیر عامل Shift Up، اعلام کرد بازار کره تنها ۵ درصد در فروش بازی Stellar Blade سهیم بوده است. او باور دارد که مخاطبان محدودی تصمیم میگیرند که وقت خود را صرف بازیهای چندنفره کنند. برای همین، در هر دوره تنها عدهای محدود به تجربۀ چنین آثاری میپردازند.
در نهایت، بازیکنان جوانتر معمولاً عناوین سرویسمحور را رها میکنند. در اینجا اهمیت بازیهای تکنفره مشخص میشود و برای همین بیشتر سازندگان کرهای استراتژی خود را تغییر میدهند. کیم هیونگ تائه همچنین اظهار داشت که رشد کنسول در کرۀ جنوبی به شدت کاهش یافته و روی فروش بازیها تاثیر گذاشته است. به همین دلیل در تلاشند تا نسخۀ PC بازی Stellar Blade را عرضه کنند و به پایگاه بزرگتری از بازیکنان کشورشان دست یابند.