توسعهدهنده سابق GTA 5: راکستار با رویکردی کمالگرایانه نقشهها را طراحی میکند
تعامل با شخصیتها و لذت بردن از صحبتهای گویندگان رادیو، تنها هدف طراحی مراحل بزرگ GTA 5 نیستند. بازیکنان برای انجام این مراحل در سرتاسر لوس سانتوس گشتوگذار میکردند و در مسیر خود با رازهای زیادی روبهرو میشدند؛ تا جایی که هنوز هم رازهای زیادی ناگفته باقی ماندهاند. بنابراین، همواره در همه جای لوس سانتوس کاری برای انجام دادن وجود داشت.
بن هینچلیف (Ben Hinchliffe)، که هماکنون طراح بازی کلیدی استودیوی Just Add Water است، در مصاحبهای با کانال یوتیوب GTA VI O’clock درباره نقشه عناوین Rockstar صحبت کرد. او توضیح داد:
همیشه برنامهریزی به شکلی بوده که محتوا روی نقشه قرار بگیرد و همیشه کاری برای انجام دادن (از طریق گیمپلی) وجود داشته باشد.
محدود کردن مراحل به مرکز شهر لوس سانتوس پتانسیل چنین نقشهای را هدر میدهد؛ به همین منظور، تیم توسعهدهنده اطمینان حاصل میکند که برای هر منطقه اهداف بهخصوصی طراحی شود.
بن هینچلیف ادامه داد:
گاهی اوقات، ماموریتها با هم تداخل پیدا میکنند و در یک منطقه فعالیتهای زیادی برای انجام دادن شکل میگیرد. سپس، باید بفهمیم که چگونه ماموریت، شخصیت یا گیمپلی این بخش را به مکان دیگری منتقل کنیم.
مثلاً، ممکن است مرحلهای که در ابتدا برای محیط شهری طراحی شده بود، به محیط کاملاً متفاوتی (مثلاً یک منطقه بیابانی) منتقل شود.
شما باید به طور منطقی و بدون این که همه چیز را از صفر شروع کنید، چنین اقداماتی را پیادهسازی کنید. بدترین سناریوی ممکن این بود که همه چیز دوباره و از صفر شروع شود. در هر صورت، باید همه مکانها را در نظر میگرفتید.
چنین چالشهایی روند توسعه بازی را طولانیتر میکنند. برای مثال، در یک مکان کلیدی همانند کوه چیلیاد مرحلهای وجود ندارد و پیادهسازی آن، نیازمند طراحی مجدد بخش دیگری از بازی است.
علاوه بر این، عناوین Rockstar اغلب در نسخهای اغراقآمیز از مکانهای واقعی جریان دارند، که کار را دشوارتر میکند. بن هینچلیف توضیح داد:
خیلی وقتها باید با خود نقشه و نحوه چیدمان آن کار میکردی که بر اساس مکانها و ساختارهای دنیای واقعی طراحی شده بودند. باید با آنچه که به شما داده شده بود، کار میکردید.