بازی Rainbow Six Siege تقریباً به تنهایی بیشتر از سایر فرنچایزهای یوبیسافت درآمدزایی کرده است
یوبیسافت (Ubisoft) در جریان جدیدترین گزارش مالی خود اعلام کرد که Rainbow Six Siege به عنوان یک بازی مستقل، تقریباً بیش از هر فرنچایز دیگر این شرکت درآمد داشته است.
بازی Rainbow Six Siege در سال ۲۰۱۶ به عنوان شوتر رقابتی پرچمدار یوبیسافت منتشر شد. این عنوان از آن زمان به یکی از محبوبترین بازیهای شوتر اول شخص در بازار تبدیل شده که در میان موترد دیگر، خود را در اکوسیستم پررونق ورزشهای الکترونیکی جای داده است. این بازی یکی از بهترین تعاریف مدل عملیاتی سرویس محور محسوب میشود و همچنان در حال گسترش است.
درگزارش مالی اخیر یوبیسافت اعلام شد که Rainbow Six Siege از زمان عرضه درآمد هنگفت ۳.۵ میلیارد یورویی (۳.۸ میلیارد دلار) را به ثبت رسانده است. این بازی پشت سر سری Assassin’s Creed با درآمد ۴ میلیارد یورویی (۴.۳ میلیارد دلار) قرار دارد و از سری Far Cry با درآمد ۲ میلیارد یورویی (۲.۱ میلیارد دلار) بالاتر است. همچنین چند فرنچایز دیگر یوبیسافت شامل Just Dance، Ghost Recon و The Division بیش از یک میلیارد یورو درآمدزایی کردهاند.
یوبیسافت همچنین تأیید کرد که Rainbow Six Siege دارای بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال منحصر به فرد است که بسیاری از آنها به ثبات مالی مداوم بازی کمک میکنند.