موانع توسعه The Lord of the Rings: Gollum در گزارشی جدید شرح داده میشود

گزارشی جدید از یک فروشگاه بازی آلمانی جزئیات بسیاری از مشکلات داخلی که در نهایت باعث شد The Lord of the Rings: Gollum به شدت شکست بخورد را نشان میدهد.
در این مرحله بر کسی پوشیده نیست که The Lord of the Rings: Gollum یکی از بزرگترین ناکامیهای چند وقت اخیر به شمار میرود، اما گزارش جدیدی از فروشگاه بازی آلمانی Game Two شرایط توسعه نسبتاً نامساعدی را که استودیوی Daedalic Entertainment باید تحمل میکرد، آشکار کرده است.
پس از مصاحبه با مجموع ۳۲ کارمند سابق و فعلی استودیو، این گزارش بیان میکند که شکست پروژه را میتوان به عوامل مختلفی از مدیریت ضعیف گرفته تا بحران گسترده و بیکفایتی توسعهدهنده نسبت داد. Daedalic Entertainment تجربه کار بر روی یک بازی سهبعدی با سطح جاهطلبی AAA را نداشت زیرا همیشه به خاطر پروژههای Point-and-Click و دوبعدی خود شناخته میشد.
به موارد گفته شده در بالا، بودجه نسبتاً ناچیز ۱۵ میلیون دلاری را نیز برای چنین پروژه بلندپروازانهای اضافه کنید، تیم قادر به استخدام استعدادهای لازم برای تحقق این جاهطلبیها نبود. ظاهراً توسعهدهنده تلاش میکرده که بودجه بیشتری برای بازی دریافت کند، اما این درخواستها به طور مداوم توسط مالک آن، یعنی Bastei Lübbe رد میشد.
علاوه بر این، توسعهدهندگان به دلیل دستورات مدیرعامل شرکت، کارستن فیچتلمن (Carsten Fichtelmann)، و مدیر عملیات، استفان هارمس (Stephan Harms)، مجبور شدهاند ساعتهای طولانی کار کنند. مثل اینکه تمام شرایط برای ایجاد یک محیط استرسزا گرد هم آمده بودند.
با وجود تمام این سختیها، The Lord of the Rings: Gollum آماده انتشار نبود. بنابراین زمانی که بازاریابی برای بازی آغاز شد، توسعهدهندگان باید به اقدامات کنترل آسیب متوسل میشدند تا خشمی که اتفاق میافتاد را به حداقل برسانند.
بد نیست بدانید که چنین قصوری همچنان یکی از مشکلات همیشگی صنعت گیم به شمار میرود و The Lord of the Rings: Gollum تنها یکی از چندین بازی در صف طولانی عناوین ناامیدکننده اخیر است.
نظر شما در این باره چیست؟