پیش از خرید آیپی Max Payne توسط راکستار، برای عرضه ۴ بازی از این سری برنامهریزی شده بود

تهیهکنندهای که روی ساخت دو بازی اول سری Max Payne کار کرده است، اخیراً فاش کرده که پیش از آن که این آیپی توسط راکستار خریداری شود، ساخت ۴ بازی از آن توسط رمدی برنامهریزی شده بود.
بدون شک سری بازیهای Max Payne نقش کلیدی در محبوب شدن سبک شوتر سوم شخص در دهه ۲۰۰۰ را ایفا کرد. دو بازی اول این مجموعه توسط استودیوی رمدی اینترتینمنت (Remedy Entertainment) ساخته شدند که این توسعهدهنده سابقهی ساخت عناوینی همچون Control و Alan Wake را در کارنامهی خود دارد. اخیر اطلاعات جدیدی به دست آمده که نشان میدهد پیش از خریداری شدن آیپی Max Payne توسط راکستار گیمز (Rockstar Games)، استودیوی رمدی برای ساخت ۴ بازی از این فرنچایز برنامه داشته است.
شرکت راکستار پس از تصاحب حقوق فرنچایز Max Payne، نسخهی سوم این سری را توسعه داد و آن را پس از تاخیرهای متعدد در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد. با این حال، صحبتهای اخیر تهیهکنندهی دو نسخهی ابتدایی این مجموعه حاکی از آن است که استودیوی رمدی پیش از واگذاری امتیاز این آیپی به راکستار، برنامههای متفاوتی را برای آن در نظر گرفته بود.
اسکات میلر (Scott Miller)، بنیانگذار Apogee/3D Realms، برنامههایی که این شرکت و رمدی برای فرنچایز Max Payne را در نظر داشتند، فاش کرد. میلر که به عنوان تهیهکننده روی دو بازی اول این مجموعه با رمدی همکاری کرده است، در حساب توییتر خود توضیح داد که راکستار گیمز این فرنچایز را در مسیر متفاوتی قرار داد.
بازی Max Payne 3 راکستار هیچ شباهتی به کارگردانی رمدی و Apogee نداشت. ما برای عرضهی ۴ بازی از Max Payne برنامه داشتیم که اتفاقات هر نسخه در شهر نیویورک و فصلی متفاوت (به ترتیب زمستان، پاییز، تابستان و بهار) جریان داشتند و یک داستان طولانی را ارائه میدادند. در صورتی که Max Payne 3 تحت رهبری رمدی ساخته میشد، با عنوان The Heat of Max Payne منتشر میشد و داستان آن در فصل تابستان جریان داشت.
اگرچه راکستار برای Max Payne 3 برنامهای متفاوت نسبت به رمدی را در پیش گرفت، اما این بازی همچنان یکی از بهترین عناوین شوتر سوم شخص محسوب میشود. در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص احتمال ساخت نسخهی چهارم این مجموعه در دسترس نیست، اما در عوض رمدی اکنون روی ساخت بازسازی دو نسخهی ابتدایی سری Max Payne کار میکند.
منبع: Fandomwire