بازسازی نسخههای پیشین Dragon Age یک چالش تمام عیار خواهد بود

Dragon Age: The Veilguard عرضه شد و این سری محبوب نقشآفرینی را پس از یک وقفه ۱۰ ساله به صنعت بازیهای ویدئویی بازگردانده است. با اینکه عده زیادی از طرفداران مشتاق تجربه این نسخه هستند، تعداد کسانی که میخواهند به نسخههای پیشین بازگردند، کم نیست. اما متاسفانه به نظر میرسد که بازسازی بازیهای نخست Dragon Age در برنامههای بایوور (BioWare) جایی ندارد.
جان اپلر (John Epler)، کارگردان خلاق The Veilguard، در مصاحبهای با Rolling Stone بیان کرده که با وجود علاقه شخصیاش به دیدن مجموعه بازسازیشدهای از سه عنوان اول Dragon Age، انجام چنین پروژهای به دلیل مشکلات مرتبط با موتورهای بازیسازی بسیار سخت وچالشبرانگیز خواهد بود.
برخلاف سهگانه اصلی Mass Effect که بهطور کامل روی موتور آنریل انجین (Unreal Engine) ساخته شده و انعطافپذیری مناسبی برای توسعهدهندگان دارد، سه نسخه اول Dragon Age با موتورهای مختلفی ساخته شدهاند؛ از موتور داخلی Eclipse بایوور برای دو نسخه Origins و ۲ و موتور Frostbite شرکت EA برای Inquisition. همچنین این موتورها پیچیدگی بیشتری نسبت به آنریل انجین دارند، خصوصاً برای یک مجموعه بازسازیشده که قرار است هر سه بازی را به یکدیگر پیوند دهد.
با این حال، اپلر میگوید که نباید بهطور کامل احتمال بازسازی این مجموعه را رد کرد. او بیان کرد:
فکر میکنم من یکی از حدوداً ۲۰ نفری هستم که در بایوور باقی مانده و واقعاً از Eclipse استفاده کردهاند. این پروژه مانند Mass Effect آسان نخواهد بود، اما ما به بازیهای اصلی عشق میورزیم. هرگز نگو هرگز، فکر میکنم این نکته مهمی است.
اپلر همچنین تایید کرد که بایوور برنامهای برای عرضه DLC برای The Veilguard ندارد و اکنون تمرکز کامل این استودیو روی پروژه اصلی بعدیاش، یعنی نسخه آینده Mass Effect است. Dragon Age: The Veilguard اکنون برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی در دسترس است