یک توسعه دهنده بازی: قابلیت سیو دستی بازیها یک اشتباه بزرگ بود

ذخیره دستی سیو در بازیها توسط برخی مورد انتقاد قرار گرفته است اما اکثر بازیکنان آن را ترجیح میدهند. بسیاری از بازیهای ویدیویی به صورت پیشفرض حاوی این قابلیت هستند، زیرا آزادی و راحتی لازم را در اختیار بازیکنان قرار میدهد. با این حال، اخیراً توسعهدهنده یکی از بازیهای ویدیویی تاثیرگذار، از این قابلیت انتقاد کرده است.
بدون شک این یک نظر بحثبرانگیز است؛ زیرا طرفداران در واقع ترجیح میدهند که آسایش حاصل از سیو کردن دستی در هر موقعی که نیاز داشته باشند را از دست ندهند. در بازیهایی مانند Cyberpunk 2077، میتوانید با فشاردادن F۵ در هر نقطهای که بخواهید، پیشرفت خود را ذخیره کنید. البته، در برخی مواقع مانند هنگامی که بازیکن در حال مبارزه باشد، این امکان در دسترس نخواهد بود.
با این حال، اکثر طرفداران علاقهای ندارند این رویه تغییر کند. فرض کنید شخصی باید برای کاری مهم، در اواسط یک مرحله مهم بازی مجبور شود آن را ترک کند. آیا بهتر نیست که این فرد بهجای اینکه رایانه/کنسول خود را برای ساعتها روشن بگذارد یا مأموریت را از ابتدا شروع کند، دسترسی به گزینه ذخیره دستی داشته باشد؟
برخلاف آنچه گفته شد، جاش ساویر (Josh Sawyer)، توسعه دهنده سابق بازی Cyberpunk 2077، اعتقاد دارد که سیوهای دستی، مانند مرغسوخاری برای صنعت بازی هستند؛ زیرا در عین لذت زیاد، برای شما ضرر دارند. در حالی که اکثر کاربران این نظر را شوخی تلقی میکنند، برخی به مخالفت شدید با او پرداختند.
برای مثال، اکانت توییتری NeoGAF در جواب به این پست، یک نظرسنجی ایجاد کرد تا از بازیکنان بپرسد که آیا با این نظر موافق هستند یا خیر. جای تعجب نیست که بیش از ۹۰ درصد کاربران گفتهاند که این نظر کاملاً اشتباه است.
امکان ذخیره دستی در بازیهای ویدئویی باعث ناراحتی کسی نمیشود. شاید حتی متوجه حضور آن نیز نشوید؛ بنابراین، وجود این ویژگی دربازیها در واقع چیز بدی نیست؛ زیرا کسانی که میخواهند از آن استفاده کنند میتوانند و کسانی که نمیخواهند، فقط کافی است آن را نادیده بگیرند.