FromSoftware در یک نظرسنجی به عنوان بهترین توسعه دهنده در صنعت بازی انتخاب شد

به نظر کاربران توییتر در زیر پست Game Awards، استودیوی FromSoftware در سطح کاملاً متفاوتی از دیگر رقیبان قرار دارد.
در سالهای اخیر، ساخت بازی تبدیل به یک پروسه پیچیده و دشوار شده است، به طوری که اکثر بازیها در زمان انتشار با مشکلات متعددی مواجه هستند. توسعهدهندگان مختلف تلاش کردهاند بازیهای خود را تا حد ممکن با خواستهها و سلیقههای بازیکنان مدرن وفق دهند، ولی در نهایت در یک زمینه یا بیشتر کم میآورند.
با این حال، برخی از تیمها هنوز هم میتوانند با اطمینان بالا، تجربیات با کیفیت را بدون شکست و به صورت پیاپی ارائه دهند. Rockstar، CDPR، Naughty Dog، FromSoftware، Remedy Entertainment و Larian از معروفترین این استودیوها هستند.
ولی از بین این فهرست بلند بالای تولیدکنندگان شایسته، چه کسی تاج بهترین شرکت حال حاضر صنعت بازیسازی را بر سر خود گذاشته است؟ به گفته طرفداران، این افتخار به استودیویی جز FromSoftware تعلق نمیگیرد.
صفحه رسمی توییتر Game Awards با انتشار توییتی از طرفداران خود درباره بهترین استودیوی بازیسازی حال حاضر صنعت گیم سوال کرد. جای تعجب نیست که FromSoftware در بسیاری از پاسخها، از جمله مورد پسندترین (لایک شده) آنها، ذکر شده است.
استودیوهای دیگری نیز در پاسخها حضور داشتند که عبارتاند از CDPR، Remedy Entertainment، Naughty Dog، Larian و Playground Games. همه این تیمها دارای چندین بازی بزرگ هستند، از جمله برندگان جایزه بهترین بازیهای سالهای گذشته مانند Baldur’s Gate 3 از استودیوی Larian.
با این حال، انکار FromSoftware به عنوان برنده واضح برای این نظرسنجی دشوار است. در طول یک دهه گذشته، این استودیو پنج بازی باورنکردنی منتشر کرده است. Elden Ring نیز پس از برندهشدن جایزه بهترین بازی سال و فروش میلیونها نسخه، تیم را به قلههای جدیدی سوق داده بود.
بیشتر این موفقیت را میتوان مدیون حضور هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) به عنوان کارگردان خلاق این بازیها دانست. رویکرد منحصر به فرد او در طراحی بازی، سبک بازیهای او را به یک سمبل ستودنی جدید برای صنعت بازیسازی تبدیل و یک ژانر کامل که به اسم Souls like شناخته میشود را به دنبال آن ایجاد کرده است.
بازیهایی مانند Sekiro: Shadows Die Twice و Armored Core 6 نیز این واقعیت را برجسته میکنند که FromSoftware با یک استودیو یک وجهی با عملکرد تکراری فاصله بسیاری دارد. توانایی این غول صنعت بازی در تولید انواع مختلف سیستمهای مبارزه و سناریوهای گیمپلی بدون افت کیفیت، آن را به یکی از بهترین تیمها در این صنعت تبدیل کرده است.
در مجموع، احتمالاً اشتباه نباشد که FromSoftware را بالاتر از بقیه قرار دهیم. بازیهای این استودیو مطمئناً برای همه مناسب نیستند، اما کیفیت فوقالعاده آنها به این معناست که مخاطبان تمایل دارند طبیعت چالشبرانگیز این بازیها را نادیده بگیرند تا بفهمند چه چیزی آنها را تبدیل به یکی از خاصترین تجربیات حال حاضر گیمینگ تبدیل میکند.