مایکروسافت به بیانیه FTC پیرامون افزایش قیمت گیم پس پاسخ داد

پس از اینکه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) اعلام کرد که افزایش قیمت و تغییرات سطوح سرویس گیم پس به مصرفکننده آسیب وارد میکند، مایکروسافت در این باره پاسخ داده است.
طبق گزارش The Verge، مایکروسافت در پاسخ میگوید که بیانیه FTC گمراهکننده است. متن این پیام به شرح زیر است:
این اشتباه است که سطح استاندارد گیم پس را نسخهای تنزل یافته و تخریب شده از سطح متوقف شده کنسول گیم پس بنامیم. این محصول متوقف شده قابلیت چندنفره را ارائه نمیدهد که باید جداگانه با مبلغ ۹.۹۹ دلار در ماه خریداری میشد (هزینه کل آن ۲۰.۹۸ دلار در ماه است). در حالی که قیمت سطح Ultimate گیم پس از ۱۶.۹۹ دلار به ۱۹.۹۹ دلار در ماه افزایش مییابد، این سرویس ارزش بالاتری را از طریق بسیاری از بازیهای جدید در روز اول عرضه ارائه میدهد. از جمله آنها میتوان به انتشار بازی جدید Call of Duty اشاره کرد که قبلاً هرگز در روز اول عرضه در دسترس نبوده است.
مایکروسافت در ادامه به موضوع Call of Duty پرداخت. FTC قبلاً در خصوص خرید اکتیویژن بلیزارد ادعا میکرد که این ادغام موجب میشود تا Call of Duty از کنسولهای پلی استیشن دور شود. مایکروسافت میگوید این موضوع ارتباطی به افزایش قیمت و تغییرات سطح گیم پس ندارد.
در حالی که FTC اکنون تلاش کرده است تا تمرکز خود را به بازار اشتراکی ادعایی خود معطوف کند، بیانیه آن به استدلالهای زیر اشاره نمیکند.
«صرف نظر از اینکه معمولاً برای کسبوکارها تغییر ارائه خدمات در طول زمان متداول است، پرونده FTC در تمام بازارهای ادعایی آن همیشه مبتنی بر توقیف بوده است. به عنوان مثال، آنها میگویند مایکروسافت Call of Duty را از رقبا دور میکند و در نتیجه به رقابت آسیب میزند. اما حتی در بازار اشتراکی ادعایی، Call of Duty از کسی که آن را بخواهد دریغ نمیشود.»
در پایان این بیانیه مایکروسافت اشاره کرد که هیچ گونه مدرکی برای آسیب رساندن به رقابت وجود ندارد.