چرا مصر میتواند پایانی منطقی برای God of War و کریتوس باشد؟

اگر God of War تمرکز خود را روی دنیای مصر معطوف کند، این فرنچایز فرصتی هیجانانگیز برای کشف رویکردهیای دارد که حماسه نورس آنها را کنار گذاشته بود.
دور شدن فرنچایز God of War از حماسه یونان و ورود به دوران نورس یک تغییر چشمانداز عالی برای این سری بود. پس از سالها کاوش در یونان باستان، قدم گذاشتن به دنیای نورس یک تغییر ضروری و مورد نیاز برای این مجموعه محسوب میشد. این امر نه تنها موجب تغییر قابل توجه محیط و مضمون بازی گردید، بلکه تغییرات زیادی نیز در شخصیت کریتوس به وجود آورد. حماسه نورس برداشتی بالغتر از این سری را ارائه داد و رشد بزرگی از یک قهرمان نمادین را به نمایش گذاشت.
حماسههای یونان و نورس مملوء از فرهنگ و تاریخ شگفتانگیز هستند، اما داستان نورس از کاوش در بخشهایی از اساطیر فاصله گرفت. حماسه یونان زمان زیادی را با دنیای زیرزمینی خود سپری کرد و ممکن است فرنچایز God of War نیاز داشته باشد که در آینده زندگی پس از مرگ را بیشتر بررسی کند. شایعات و گمانهزنی های اخیر حاکی از آن است که God of War بعدی با عصر و اساطیری جدید در دست ساخت قرار دارد و اگر اینچنین باشد، زمان مناسبی برای کشف یک زندگی پس از مرگ جذاب است.
God of War 2018 و نسخه Ragnarok زمان کمتری را در منطقه Hellheim که جهان پس از مرگ نورس محسوب میشود، سپری کردهاند. اگرچه بازیکنان از این قلمرو بازدید میکنند، اما چیزهای بیشتری وجود دارند که میتوان با تاریخچه و اسطورههای این منطقه کاوش کرد. انتظارات کنونی از God of War بر اساس این گمانهزنیها است که سفرهای فردی کریتوس و آترئوس آنها را از قلمروی نورس خارج میکند و یکی از این احتمالات دنیای مصر است. این محیط جدید ممکن است ویژگیهای لازم به منظور آغاز فصلی تازه و جذاب برای این سری محبوب را فراهم کند.
زندگی پس از مرگ دنیای مصر، یک چشمانداز منحصر به فرد در مورد مرگ است
وقتی صحبت از اسطورههای باستانی در سراسر جهان به میان میآید، هر کدام ویژگیهای جذاب خود را از زندگی پس از مرگ دارند، اما مصر باستان دارای یکی از منحصر به فردترین مفهومهای دنیای پس از مرگ در تاریخ جهان است. کاوش احتمالی God of War در اسطورههای جدید میتواند زمینه را برای قرار گرفتن زندگی پس از مرگ مصر باستان در کانون توجه قرار دهد. این تعبیر از زندگی پس از مرگ که با نام A’aru یا میدان نِی (Field of Reeds) شناخته میشود که بسیار صلح آمیزتر از دیدگاههای بسیاری از فرهنگهای باستانی دیگر است.
در A’aru، افراد با نسخهای ایده آل از زندگی خود بر روی زمین آشنا میشوند. به عقیده مصریان باستان، مرگ پایان زندگی نیست، بلکه ادامه روح است. اعتقاد بر این بود که هیچ درد یا رنجی در A’aru وجود ندارد که دیدن نمایش آن در God of War میتواند جذاب باشد. اگرچه هلهایم به طور کامل مورد کاوش قرار نگرفته است و از آنجایی که زندگی پس از مرگ دنیای نورس به وضوح محیطی خشن، سرد و عاری از هیچگونه نکته مثبتی بود، دیدن دنیای متضاد آن میتواند جالب باشد.
پایانبندی بسته الحاقی God of War Ragnarok Valhalla موجب شد تا کریتوس سرانجام پس از سالها درگیری درونی، خود را بپذیرد و ببخشد. اکنون که کریتوس بالاخره با شخصیت خود کنار آمده است، این احتمال وجود دارد که بازی بعدی این فرنچایز پایان سفر طولانیمدت او باشد. با پیر شدن کریتوس، انتظاراتی وجود دارد مبنی بر این که این شخصیت در نهایت سرنوشت نهایی خود را ببیند، اما این پایان نباید غمانگیز باشد، به ویژه اگر تقدیر، او را به مصر برساند.
اگر کریتوس در بازی بعدی God of War جان خود را از دست دهد، شایسته است که در آرامش بمیرد و A’aru میتواند دقیقاً آن را به حقیقت تبدیل کند. از ابتدای حماسه نورس به نظر میرسد که این فرنچایز به آترئوس چشم دوخته تا جا پای کریتوس به عنوان قهرمان داستان بگذارد و اگر این اتفاق رخ دهد، کریتوس سزاوار یک زندگی پس از مرگ آرام خواهد بود که پایانی خوشایند برای یک قهرمان سختی کشیده را رقم بزند.