مدیر عامل Take-Two: ما دو استودیوی Roll7 و Intercept Games را تعطیل نکردیم

بهدنبال گزارشاتی مبنی بر تعطیل شدن دو استودیوی Roll7 و Intercept Games، توسط کمپانی مادر یعنی Take-Two، اشتراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر عامل شرکت، در پاسخ به سوالاتی پیرامون بسته شدن دو استودیوی مذکور گفت که واضحا آنها استودیویی را تعطیل نکردهاند.
اخبار بسته شدن دو استودیوی Roll7 و Intercept Games، توسط Bloomberg و جیسون شرایر (Jason Schreier) منتشر شد و مدعی بودند این دو استودیو توسط کمپانی Take-Two تعطیل خواهند شد.
کارمندان هر دو استودیو خبر تعطیلی را تایید میکردند چرا که بعد از این جریان به دنبال کار میگشتند. حالا در مصاحبهای با IGN، زلنیک، از کلمات دقیقتری پیرامون تعطیلی استودیوها استفاده کرده است:
واضح است که ما این استودیوها را نبستهایم و همیشه برنامه تمام استودیوهایمان را بررسی میکنیم تا مطمئن شویم همه چیز منطقی است. بنابراین در حال حاضر بسیار محتاطانه عمل میکنیم چرا که در میانه برنامه کاهش هزینه قرار داریم و تصمیمی که قبلا تایید شده بود را به طور کامل اجرا کردهایم.
ما اعلام کردیم که ۱۶۵ میلیون دلار از هزینههای حال حاضر و آینده کاهش میدهیم ولی هیچ استودیویی را تعطیل نکردیم.
دوباره از زلنیک پرسیده شد که آیا در حال تکذیب بسته شدن این استودیوهاست یا خیر اما به گزارش IGN، نماینده روابط عمومی شرکت Take-Two به دنبال آن اضافه کرد:
آنچه گفتیم به این صورت است. در پرونده ۸-K پیرامون برنامه کاهش هزینه صحبت کردیم که با کاهش تقریبا ۵ درصدی نیروی کارمندان در سرتاسر شعبهها همراه بود. با این حال، به تجزیه و تحلیل دقیق نپرداختیم که این موضوع چگونه اجرا میشود.
مدتی پس از آن که IGN اظهارات زلنیک را مبنی بر تعطیل نشدن استودیوها منتشر کرد، شرایر با انتشار پستی در توییتر، جزئیاتی را پیرامون این جریان با رضایت منبع خود به اشتراک گذاشت. در این پست آمده است:
سال گذشته، در تلاش برای بهبود کارایی، بودجه خود را برای نمونههای اولیه بازیها کاهش دادیم. متاسفانه چندین بازی داشتیم که عرضه کردیم ولی به موفقیت مورد انتظار نرسیدیم.
این اتفاق در بازاری رخ داد که بازیهای مستقل با کیفیت بالا به سختی متمایز میشدند و فشار بیشتری بر کسبوکار و رسیدن به سودآوری وارد میکردند. در نتیجه ما در حال بررسی بستن استودیوی Roll7 هستیم.