تماشا کنید: گیمپلی بازی Batman که در نهایت به Shadow of Mordor تبدیل شد

قبل از اینکه Middle-Earth: Shadow of Mordor در سال ۲۰۱۴ عرضه شود، استودیوی Monolith Productions در حال آماده شدن برای حرکت در مسیری بسیار متفاوت با پروژه اصلی خود بود.
این تیم روی یک بازی Batman کار میکرد که ریشه در سهگانه کارگردانی شده توسط کریستوفر نولان (Christopher Nolan) داشت و با نام پروژه آپولو شناخته میشد. بازی مورد بحث یک عنوان Batman کاملاً جهان باز بود که در قلب شهر گاتهام (Gotham City) روایت میشد و دارای طیف گستردهای از مکانیکهای مخفیکاری و رزمی با الهام از بازیهای Arkham و تکیه بر «سیستم Nemesis» بود که بعداً در Middle-Earth: Shadow of Mordor به کار گرفته شد. اخیراً، تصاویر و گیمپلی کوتاهی از بازی به لطف SpideyRanger در توییتر منتشر شده است. SpideyRanger محتوا را به کمک منابع مختلف، از جمله نمونه کارهای توسعهدهندگان، گردآوری کرده و سپس با طرفداران به اشتراک گذاشته است.
از بتمن تا ارباب حلقهها
در یک سری از نظرات، توضیح داده شد که شرکت Warner Bros، ناشر نهایی Middle-Earth: Shadow of Mordor، با اجرای موازی دو فرنچایز بتمن مخالف است. البته تنها یک سال پس از انتشار Shadow of Mordor بود که Arkham Knight راهاندازی شد. نه تنها این، بلکه گزارشهایی مبنی بر مشکلاتی برای دریافت «تایید نولان» در مورد برخی از طرحهای پیشنهادی برای پروژه آپولو که از مدلهای فیلمهای شوالیه تاریکی استفاده میکردند نیز وجود داشت. این اولین باری نیست که با چنین محتوایی در فضای مجازی روبهرو میشویم؛ اما قطعاً یکی از بهترین نمونههایی است که تا به حال از چرخه توسعه یک بازی لغو شده دیدهایم.
دانلود
این بازی میتوانست به یک محصول تاریخی و به یاد ماندنی تبدیل شود؛ به خصوص که قرار بود برای اولین بار از سیستم Nemesis استفاده کند. این سیستم دشمنان را به یاد شخصیت بازیکن میاندازد و باعث تکامل NPCها میشود؛ کینه ایجاد میکند و به وسیله آن، دشمنان یاد میگیرند که شیوه مبارزه شما چگونه است. به طور کلی، تغییراتی را بر اساس درگیریهای قبلی ایجاد مینماید. خوشبختانه، سیستم مورد بحث در بازی Wonder Woman از استودیوی Monolith Productions که اکنون در حال توسعه است، استفاده خواهد شد.