Baldur’s Gate 3 حدود ۱۵ میلیون نسخه فروخته است + اطلاعاتی در مورد آینده استودیوی لاریان

بنا بر آخرین گزارشها، جدیدترین اثر استودیوی Larian، یعنی Baldur’s Gate 3، حدود ۱۵ میلیون نسخه فروخته است. مدیرعامل این شرکت از برنامههای آتی Larian میگوید.
حدود یک ماه پیش، مایکل داوز (Michael Douse) از استودیوی Larian فاش کرد که Baldur’s Gate 3 بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروخته است. اکنون مدیرعامل این استودیو، سوِن وینکه (Swen Vincke)، در مصاحبهای جدید با Gamespot به مقایسه فروش جدیدترین بازی این استودیو با بازی قبلی آن، یعنی Divinity: Original Sin 2، پرداخت.
Baldur’s Gate 3 اکنون تقریبا دو برابر Divinity: Original Sin 2 فروخته که عملکرد بسیار بسیار خوبی است.
طبق آمار ارائه شده، آخرین قسمت از فرنچایز Divinity حدود ۷.۵ میلیون نسخه فروخته بود. به این ترتیب، منطقی است که بگوییم میزان فروش Baldur’s Gate 3 تا کنون به حدود ۱۵ میلیون نسخه رسیده، که یک رقم شگفتانگیز در یک مدت کوتاه (حدود نیم سال) محسوب میشود. اگر بازی، مانند Divinity: Original Sin 2، برای نینتندو سوییچ و آیپد هم عرضه شود، شاید حتی این رقم بالاتر هم برود.
علیرغم موفقیت تجاری باور نکردنی و موفقیتی به همان اندازه خیرهکننده که استودیوی Larian را با انواع جوایز همراه کرد، سون وینکه در پایان سخنرانی خود، طی مراسم GDC 2024 اعلام کرد که DLC یا دنبالهای برای این بازی وجود نخواهد داشت. به علاوه، او اعلام کرد که بازی D&D دیگری با مشارکت Wizards of the Coast ساخته نخواهد شد.
در مصاحبه با Gamespot، بنیانگذار Larian روند فکری پشت این تصمیم را کمی بیشتر شرح داد:
هنگامی که افراد راجع به Baldur’s Gate 3 صحبت میکردند، همه به ما میگفتند شما باید برای این بازی DLC بسازید و ساخت دنباله آن را شروع کنید، این عنوان بسیار موفق بوده و پول زیادی به دست آورده است. برای مدتی واقعاً فکر میکردم، بله، این کاری است که باید انجام دهیم، باید برنامههایمان را تغییر دهیم و این کار را انجام دهیم. تیم من هم با این تصمیم موافق بود.
اما کمی بعد متوجه شدم این چیزی نیست که ما برای آن ساخته شدهایم. این به معنای واقعی کلمه برعکس چیزی است که لاریان برای آن شکل گرفته. ما میخواهیم کارهای جدید بزرگ انجام دهیم، نمیخواهیم کاری را که قبلاً انجام دادهایم تکرار کنیم، به همین دلیل است که گفتیم این مسیر را پیش نخواهیم گرفت. بنابراین، ما به برنامه اصلی خود بازگشتهایم که ساخت اثری بزرگتر و بهتر است.
حال این سوال پیش میآید که برنامه بعدی Larian چیست؟ خب، وینکه قبلا در مورد آن با Eurogamer صحبت کرده است. این تیم قبلاً دو بازی را در نظر داشت تا بعد از Baldur’s Gate 3 توسعه دهد. به گفته وینکه، آن اثرها بزرگ، جاهطلبانه و متفاوت از آنچه Larian قبلا انجام داده بودند.
جالبتر این است که بنیانگذار Larian یک RPG رویایی در ذهن دارد و امیدوار است که سختافزار نسل بعدی دارای فناوریهایی باشد تا آن را به واقعیت نزدیکتر کند.
حدس زدن اینکه آقای وینکه دقیقاً چه چیزی در ذهن دارد دشوار خواهد بود، اگرچه ممکن است ارتباطی با هدف ۱ میلیون دلاری داشته باشد که در ابتدا برای Divinity: Original Sin 1 برنامهریزی شده بود. در آن زمان وینکه گفته بود سیستمهای آب و هوا بر NPCها و هیولاها تأثیر میگذارد و تغییرات آب و هوا و ماه نیز بر مکاتب مختلف جادو تأثیر میگذارند. البته این ویژگیها هرگز نه تنها برای D:OS 1 بلکه برای دنباله آن یا حتی Baldur’s Gate 3 محقق نشدند. با این حال، پیشرفتهای فناوری میتواند آن را در مقطعی در آینده امکانپذیر کند و به لاریان اجازه دهد تا یک دنیای واقعاً زنده بسازد.