دنیای Dragon’s Dogma 2 بزرگتر از حد انتظار خواهد بود

تهیهکننده Dragon’s Dogma 2، هیدئاکی ایتسونا (Hideaki Itsuno)، به تاکید بسیار بیشتر بر تراکم محیط نسبت به اندازه نقشه اشاره میکند.
Dragon’s Dogma 2 بازی بسیار بزرگی است. شرکت Capcom در مورد اینکه اندازه دنیای بازی نسبت به نسخه اول، چهار برابر بزرگتر شده و همچنین در مورد محتوای جانبی بسیار زیاد بازی که ممکن است برخی از بازیکنان آن را نادیده بگیرند، صحبت کرده. با این حال، در مصاحبهای با Automaton-Media، کارگردان بازی، هیدئاکی ایتسونا، گفت که اندازه دنیای بازی ممکن است در واقع بسیار بزرگتر از آن چیزی باشد که در ابتدا اعلام شده. هیدئاکی ایتسونا اظهار داشت:
ما همیشه میگوییم که نقشه Dragon’s Dogma 2 چهار برابر بزرگتر از نسخه قبلی است؛ اما ما هنوز آن را به طور دقیق اندازهگیری نکردهایم و تیم توسعهدهنده معتقد است که بسیار بزرگتر از عنوان قبلی خواهد بود. تعداد شهرها نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است. دو کشور بزرگ با سکونتگاههای مختلف در بازی وجود دارد. با این حال، به جای اندازه نقشه، ما تأکید بسیار بیشتری بر تراکم آن داشتیم. ما تنظیمات زیادی روی نقشه انجام دادهایم تا مطمئن شویم که زمان صرف شده برای حرکت در محیط بازی به حداقل رسیده است.
در همین راستا، تهیهکننده محصول، یوشیاکی هیرابایاشی (Yoshiaki Hirabayashi)، این بازی را به جای یک اثر داستان محور، یک بازی مبتنی بر تجربه توصیف کرد:
محیط بازی صرفاً وسیع و بدون هدف نیست؛ بلکه به گونهای طراحی شده تا در هر دقیقهای که در حال کاوش هستید، تجربه لذتبخشی را به شما ارائه دهد. ما به تراکم نقشه از نظر محتوا و نه اندازه آن اطمینان داریم.
عنوان Dragon’s Dogma 2 در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴ (۳ فروردین ۱۴۰۳) برای Xbox Series X/S ،PS5 و رایانههای شخصی عرضه میشود. با وجود تمرکز روی تجربه به جای داستان، خط اصلی داستان به اندازه نسخه اول طولانی است و شامل بیش از ۱۰۰۰ شخصیت میشود. همچنین این محصول میتواند به طور همزمان سه باس را روی صفحه نمایش دهد؛ بنابراین فرار کردن از دست آنها همیشه بهترین گزینه نیست. در حال حاضر یک بخش رایگان ساخت شخصیت در دسترس بوده که به بازیکنان امکان میدهد قبل از عرضه بازی، شخصیت اصلی (Arisen) و مهره اصلی (Main Pawn) خود را شخصیسازی کنند. شما میتوانید تا پنج مورد از هر دو را ذخیره کنید و آنها را به بازی منتقل نمایید.