قبل از مشارکت پلی استیشن، Stellar Blade پروژه کوچکتری بود

بازی اکشن ماجراجویی استودیوی Shift Up، یعنی Stellar Blade، قبل از مشارکت و پشتیبانی پلی استیشن، وسعت کمتری داشت.
کیم جونگ تائه (Kim Jong Tae)، کارگردان Stellar Blade، در طی مصاحبهای بیان کرد که پس از توسعه اولین نمونه بازی در حدود سال ۲۰۲۱، شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida) از استودیوی Shift Up بازدید کرد تا آن را امتحان کند. در این لحظه بود که پایه و اساس همکاری بین استودیو و پلی استیشن ایجاد شد. تبادل نظرهای مشخصی بین هر دو شرکت در مورد چگونگی بهبود گیمپلی صورت گرفت. Sony به طور خاص مسئولیت محلیسازی، کنترل کیفیت، به اشتراکگذاری ابزارها و برجسته کردن بازی در رویدادهای مختلف را بر عهده داشت و به استودیو اجازه داد تا بر روی طراحی محصول تمرکز کند.
در حالی که داستان بازی از زمان مشارکت Sony تغییر چندانی نکرده است، اما ساختار کلی Stellar Blade به طور قابل توجهای دستخوش تغییر شده. این بازی که در ابتدا با دامنه کوچکتری مفهومسازی شده بود، هدف آن ایجاد یک بازی کنسولی برای دستیابی به مخاطبان گستردهتر بود. در مورد گیمپلی، Stellar Blade در درجه اول یک بازی اکشن با مناطق جهان باز برای کاوش است؛ اما با تقسیم ۶۰/۴۰ به نفع اکشن. چالش بازی در یادگیری الگوهای دشمن، تسلط بر ترکیبهای مختلف و طفره رفتن از حملات دریافتی است؛ مشابه آنچه در بازیهایی مانند Bayonetta ،Nier: Automata و Sekiro وجود دارد.
در رابطه با سفارشیسازی، حدود ۳۰ لباس برای قهرمان داستان به همراه اکسسوریها و مدلهای موی مختلف وجود خواهد داشت. با این حال، تمام آنها روی گیمپلی تأثیر نمیگذارند و صرفاً جنبه تزئینی دارند. عنوان Stellar Blade همچنین از کنترلر DualSense با پشتیبانی از ویژگیهایی مانند بازخورد لمسی و محرکهای تطبیقی بهره میبرد. همچنین مشخص شد که دموی این محصول به طور رسمی قبل از انتشار بازی در تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت. پیش از این، گزارش شده بود که دموی Stellar Blade حاوی لباس NSFW به همراه لباسهای مختلف دیگر است.