Physint؛ توضیحات کوجیما در مورد بازگشت به ژانر اکشن جاسوسی

استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) در رویداد اخیر State of Play از یک بازی جدید در سبک اکشن جاسوسی به نام Physint رونمایی کرد که این اثر در عین حال به عنوان یک بازی تعاملی و فیلم نیز عمل میکند.
در طی آخرین اپیزود از برنامهی HideoTube، هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) توضیحاتی را در خصوص بازی Physint ارائه کرد.
Physint یک بازی و هم فیلم خواهد بود و به همین دلیل ما در سونی پیکچرز بودیم. ساخت یک بازی جدید اکشن جاسوسی. با این حال، اگر مادرتان وارد اتاقتان شود و شما را در حال تجربهی این بازی ببیند، فکر میکند که در حال تماشای یک فیلم هستید. من هنوز مطمئن نیستم که چقدر میتوانیم این پروژه را پیش ببریم.
با این حال، چه انگیزهای خالق سری Metal Gear Solid را برای بازگشت به این سبک ترغیب کرد؟ کوجیما در این باره میگوید:
“خب اول از همه چون به صورت مستقل کار میکنم، می خواستم با آیپی خودم کار جدیدی انجام دهم. بنابراین برای به چالش کشیدن خودم، ابتدا Death Stranding را ساختم. سپس، برای ایجاد یک فرنچایز در حال حاضر روی Death Stranding 2 کار میکنم. باز هم میخواستم کار جدیدتری انجام دهم بنابراین کار روی OD را آغاز کردم.
از آن زمان تا به حال، ایدههای جدید زیادی وجود داشته است. اما در هشت سال گذشته، مردم هر روز در رسانههای اجتماعی در سراسر جهان از من میخواهند که یک Metal Gear دیگر و بازیهایی شبیه به آن را بسازم.
کوجیما در سال ۲۰۲۰ و در طی همهگیری COVID-19 بیمار شد. او علاوه بر منزوی شدن، عمل جراحی نیز انجام داد. وی در این باره میگوید:
فکر میکردم که دیگر نمیتوانم کاری انجام دهم. در پایینترین حد خود بودم و احساس میکردم نمیتوانم به بازیسازی برگردم. وصیت نامه هم نوشتم و در آن لحظه متوجه شدم که مردم میمیرند. اما من پارسال ۶۰ ساله شدم. ده سال دیگه ۷۰ ساله میشم و امیدوارم هرگز بازنشسته نشوم.
با این حال با توجه به تمایل مردم، فکر کردم که باید اولویتهایم را کمی تغییر دهم. من هنوز میخواهم کارهای جدید انجام دهم، اما تصمیم گرفتم یک بازی اکشن-جاسوسی بسازم.
اگرچه معرفی Physint خبر خوبی برای طرفداران Metal Gear و سبک اکشن جاسوسی است، اما ظاهراً فاصلهی زیادی تا انتشار این بازی داریم. کوجیما در جریان رویداد اخیر State of Play فاش کرد که پس از انتشار Death Stranding 2 پروسهی تولید Physint به طور جدی آغاز خواهد شد. کوجیما پروداکشنز با بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته و استعدادهای جهانی امیدوار است از موانع میان فیلم و بازیهای ویدیویی عبور کند.
نظر شما در این باره چیست؟