گزارش: یکی از عناوین فرست پارتی ایکس باکس به پلتفرمهای رقیب خواهد آمد

گفته میشود مایکروسافت (Microsoft) در حال برنامهریزی برای آوردن یکی از بازیهای «تحسینبرانگیز و فرست پارتی» ایکس باکس در سال جاری به پلتفرمهای رقیب است.
منبع این خبر پادکست Nate the Hate بوده که اغلب، حواشی و ماجراهای صنعت ویدیو گیم را مورد بررسی قرار میدهد. این پادکست اسم عنوانی که گفته میشود برای پلتفرمهای رقیب عرضه خواهد شد را ذکر نکرد، اما اشاره نمود این بازی در سالی که عرضه شد، در رقابت برای بردن جایزه «بهترین بازی سال» قرار داشت. در پادکست Nate the Hate چنین آمده است:
در سال تقویمی ۲۰۲۴، مایکروسافت یکی از تحسینشدهترین بازیهای فرست پارتی خود را به سیستم رقبا خواهد آورد. عنوانی که من به آن اشاره میکنم با تحسین شدید منتقدان مواجه شد. طرفداران آن را دوست داشتند و در سالی که منتشر گشت در رقابت برای بردن جایزه «بهترین بازی سال» قرار داشت.
هنگامی که این اعلامیه منتشر شود، فکر میکنم هیجانات زیادی را بر خواهد انگیخت، زیرا بازی باکیفیتی است. من فکر میکنم این حرکت، یک تصمیم هوشمندانه برای مایکروسافت خواهد بود. از منظر تجاری، اگر بازیهای منتخبی را به چند پلتفرم مانند سوییچ و پلی استیشن بیاورید، گیمرهای پلتفرمهای دیگر کیفیت IP و فرنچایز را میبینید و میخواهند تا به تجربه دیگر عناوین ایکس باکس بپردازند.
برخی از طرفداران در رسانههای اجتماعی حدس میزنند که عنوان مورد بحث میتواند Hi-Fi Rush (بازی اکشن استودیوی تانگو گیمورکز (Tango Gameworks) باشد، محصولی که در ژانویه سال گذشته (دی ۱۴۰۱) به طرز غافلگیرانهای منتشر شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. مایکروسافت کارهای مشابهای را نیز در گذشته انجام داده است؛ از جمله پورت بازیهای Ori برای نینتندو سوییچ و پشتیبانی مداوم از Minecraft در پلی استیشن و سایر پلتفرمها.
این کمپانی آمریکایی همچنین به قراردادهای چندپلتفرمی برای عناوین Deathloop و Ghostwire: Tokyo از استودیوهای بتسدا (Bethesda Softworks) و Psychonauts 2 از استودیوی دابل فاین (Double Fine) احترام گذاشت. با این حال، برخی از بازیها، به ویژه Starfield، پس از تصاحب توسعهدهنده آنها توسط مایکروسافت، انحصاری کنسولهای ایکس باکس شدند.
مت بوتی (Matt Booty)، رئیس وقت استودیوهای فرست پارتی ایکس باکس، طی صحبتهایی در سال ۲۰۱۹ گفت که دارنده پلتفرم، یعنی مایکروسافت، تشخیص میدهد که آیا منطقی است بازیهای آینده را بر روی پلتفرمهای رقیب، مانند پلی استیشن و نینتندو سوییچ، بر اساس هر فرنچایز قرار دهد یا خیر. او گفت:
من فکر میکنم این سوال کمتر پیش میآید که آیا بازی باید روی نینتندو سوییچ منتشر شود یا روی پلی استیشن و …؟ آیا چنین کاری برای این فرانچایز منطقی به نظر میرسد؟ به عبارت دیگر، آیا این نوع بازی از تاثیر در دسترس بودن بودن برای پلتفرمهای مختلف سود میبرد؟ یا بازیای است که با قرار دادن منابع و اطمینان از اینکه پلتفرمهای ما، از آن به بهترین شکل پشتیبانی میکنند، میتوانیم آن را در انحصار خود نگه داریم؟
نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.