اتهام طرفداران به Xbox حول استفاده از طراحی هنری هوش مصنوعی برای تبلیغات

یکی از اکانتهای برند ایکس باکس (Xbox) به استفاده از آرتورک تولید شده توسط هوش مصنوعی برای تبلیغ بازیهای مستقل متهم گشته است.
IDXbox (برچسب عناوین مستقل ایکس باکس) تصویری را از صحنهای با تم زمستانی که لوگوی ایکس باکس و چند نفر را در حال برفبازی نشان میدهد، در پلتفرم اجتماعی X (توئیتر سابق) منتشر کرد.
اما مدت کوتاهی پس از انتشار تصویر، کاربران سریعاً به این نکته اشاره کردند که به نظر میرسد تصویر مورد بحث توسط هوش مصنوعی تولید شده است. همچنین خطوط سیاه عجیبی در سراسر تصویر دیده میشوند که بیشتر آنها به نظر نمیرسد هدف خاصی داشته باشند.
به علاوه، اشاره شده که نماد ایکس باکس یک تکثیر صحیح از لوگوی استاندارد این برند نیست. چهره شخصیتهای نقاشی شده در آرتورک نیز به دلیل ظاهر و اندازه عجیبشان به نظر مصنوعی میآیند.
این اقدام در رسانههای اجتماعی توسط هنرمندان و طرفداران ایکس باکس به طور گسترده محکوم شده است. هنرمندی به نام جوی میلر (Joey Miller) در پلتفرم اجتماعی X نوشت:
هیچچیز بهتر از استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت آرتورک تبلیغاتی نشان نمیدهد که شما تا چه اندازه به کارهای مستقل اهمیت میدهید.
استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازیهای ویدئویی مورد اختلاف قرار گرفته است و بسیاری از بازیکنان و توسعهدهندگان به طور علنی از این فناوری به دلیل نگرانیهای مربوط به سرقت ادبی و تهدید شغلی هنرمندان انتقاد کردهاند. با این حال، موضوع مورد بحث مانع شرکتهای بزرگ در استفاده از هوش مصنوعی نشده است.
در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲)، ایکس باکس توافقنامهای چندساله را با Inworld در راستای ساخت ابزارهای هوش مصنوعی برای دیالوگپردازی و داستانسرایی در مقیاس بزرگ امضا کرد و اعلام شد که این همکاری قابلیتی را فراهم میکند تا «مجموعهای از ابزار هوش مصنوعی قابل دسترس به شکل مسئولانه برای کمک و توانمندسازی سازندگان در دیالوگپردازی، طراحی داستان و مراحل و … در اختیار استودیوها قرار گیرد».
مدیر مالی ایکس باکس، تیم استوارت (Tim Stuart)، بعدها در کنفرانس Wells Fargo TMT توضیح داد:
از دیدگاه توسعهدهنده، شما باید به میلیونها دلارِ هزینه شده در یک بازی برای محلیسازی، اسکریپت، چگونگی حرکت بازیکنان از نقطه A به نقطه B و … فکر کنید و همچنین شخصیتهای غیر بازیکن نیز باید قادر به گفتوگو باشند.
هنگامی که محصول خود را آنالیز میکنید، میلیونها ربات هوش مصنوعی میتوانند از سطوح مختلف Minecraft عبور کرده و بفهمند که بازیکنان در کجا به مشکل برخوردهاند، چه زمانهایی پول خرج کردهاند، چگونه درباره سطوح مختلف بازی فکر میکنند و …؛ بنابراین، فناوری هوش مصنوعی برای توسعهدهندگان بازی، تغییرات عظیمی را به همراه خواهد آورد.
نظر شما درباره استفاده از هوش مصنوعی در ساخت بازیهای ویدیویی چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.