چرا شخصیت اصلی GTA 3 صامت است؟ توسعهدهنده سابق راکستار توضیح میدهد

این توسعهدهنده در پست جدید خود به سوالات جالب کاربران پاسخ داد که دلیل حرف نزدن کلاود (Claud) در GTA 3 هم یکی از آنها است.
اگر تا به حال بازی Grand Theft Auto 3 را از Rockstar بازی کرده باشید، ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا شخصیت اصلی داستان، کلاود، صامت است. او هرگز یک کلمه هم حرف نزد، فقط به طور جدی و بیصدا به وظیفه خود عمل و در شهر Liberty City هرج و مرج ایجاد میکرد و حتی در میانه نبرد نیز غر نمیزد یا با خودش زمزمه نمیکرد. اما دلیل این امر چیست؟
این موضوع توسط یک توسعهدهنده سابق Rockstar که اخیراً یک وبلاگ را برای ارائه اطلاعات محرمانه راهاندازی کرده بود، مطرح شده است. او پس از افشای اطلاعات جالب توجه، وبلاگ خود را تعطیل کرده است، اما اخیراً در پاسخ به سوالی که در توییتر، دلیل سکوت کلاود در GTA 3 را تأیید کرد.
Obbe Vermeij از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۹ برای Rockstar North و روی بازیهایی مانند GTA 3، Vice City، San Andreas و GTA IV کار کرده است. او در مورد بسیاری از تصمیمات داخلی، اسرار قدیمی و داستانهای ناشناخته از زمان خود به عنوان طراح، توسعهدهنده و مدیر در یکی از پرکارترین استودیوهای Rockstar صحبت کرده.
در یک پست توییتری، یک کاربر به سادگی پرسید که چرا دقیقاً کلود در GTA 3 سکوت کرده است، و در کمال تعجب، Obbe Vermeij برای پاسخ به این سوال ظاهر شد و نوشت:
“حداقل بخشی از آن بخاطر این بود که میبایست از هزینههای توسعه بکاهیم. بخش صوتی خیلی اشباع و پرهزینه بود.”
بنابراین، مشخص شد که دلیل سکوت شخصیت اصلی GTA 3، صرفه جویی در زمان و هزینه و جلوگیری از کار زیاد بخش صوتی بازی بوده است. شاید سالها بعد عجیب به نظر برسد که چیزی به مهمی صدای شخصیت اصلی را از دست بدهند، اما بسیاری از بازیها بدون هیچ دیالوگی برای شخصیت اصلی خود موفق ظاهر شدهاند.