دیزنی: انحصاری بودن Indiana Jones از نظر مالی و استراتژیک معنا پیدا میکند

شان شاپتاو (Sean Shoptaw)، رئیس بخش بازی کمپانی دیزنی (Disney)، میگوید: «ایکس باکس صاحب یکی از بزرگترین بازارها در این صنعت است و ما احساس نمیکنیم که بازی Indiana Jones از این نظر محروم باشد».
اینکه عنوان جدید استودیوی ماشین گیمز (MachineGames) و شرکت بتسدا (Bethesda) چند پلتفرمی خواهد بود یا خیر، سوالی است که ماهها پس از معرفی بازی بارها پرسیده شد. این عنوان توسط یکی از استودیوهای تحت مالکیت ایکس باکس توسعه داده میشود.
اوایل امسال تایید شد که Indiana Jones از پلتفرم پلی استیشن صرف نظر میکند و تنها برای ایکس باکس و PC منتشر خواهد شد. به گفته دیزنی (شرکت مادر لوکاسفیلم (Lucasfilm) و مالک Indiana Jones) این مساله از نظر مالی و استراتژیک برای شرکت معنا پیدا میکند.
شان شاپتاو، رئیس بخش بازیهای دیزنی، در مصاحبه اخیر خود با Axios، در پاسخ به پرسشی در مورد انحصاری بودن بازی Indiana Jones برای کنسولهای ایکس باکس گفت با توجه به اینکه ایکس باکس یکی از بزرگترین پایگاههای کاربری را در صنعت گیمینگ در اختیار دارد، محصول جدید آنها هنوز هم به دست طیف گستردهای از مردم خواهد رسید.
ایکس باکس صاحب یکی از بزرگترین بازارها در این صنعت است و ما احساس نمیکنیم که بازی Indiana Jones از این نظر محروم باشد. بررسیهای صورت گرفته به ما میگویند که این بازی هنوز هم به دست طیف گستردهای از مردم خواهد رسید و از نظر مالی و استراتژیکی نیز احساس میکنیم که این تصمیم در زمان کنونی منطقی به نظر میرسد.
اوایل سال جاری میلادی، در اسناد دادگاه مایکروسافت (Microsoft) مقابل FTC مشخص شد که مایکروسافت تصمیم گرفته با وجود پیشبینی فروش بیش از ۱۰ میلیون واحدی بازی روی پلی استیشن، Indiana Jones را انحصاری کند. این شرکت احساس میکند میتواند ضررها را از طریق محبوبیت Indiana Jones که باعث افزایش اشتراک گیم پس (Game Pass) و فروش کنسولهای ایکس باکس میشود، پوشش دهد.
هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه این بازی وجود ندارد، اما تاد هاوارد (Todd Howard)، تهیهکننده اجرایی آن، پیشنهاد کرده بود که ممکن است در سال ۲۰۲۴ به طور رسمی از بازی مورد بحث رونمایی شود.
نظر شما در این باره چیست؟